Data har i en årrekke blitt omtalt som den nye oljen, men selv om veldig mange bedrifter har kjøpt teknologi for å pumpe opp denne oljen, har den hverken blitt raffinert eller puttet inn i en «motor». Motorer som vil kunne gi bedrifter fart, en forretningsfordel, skape bedre kundeopplevelser, styrket merkevare, spare tid, eller ha annen positiv påvirkning på topp-og bunnlinje.
En fersk undersøkelse gjennomført av SRF i samarbeid med Bergen Næringsråd viser at forståelsen for mulighetene og de mulige forretningsmessige verdiene er sterkt sprikende. Vi snakker om å ha fokus på kundedata og utnyttelsen av dem i et kommersielt perspektiv. Kompetansegapet ser vi både fra bedrift til bedrift (og bransje til bransje), så vell som i vertikalen internt i bedrifter. Er bedrifter på Vestlandet på vei til å bli akterutseilt mot konkurrentene på andre siden av fjellet og i Norden?
SRF, i samarbeid med NHO og Bergen Næringsråd, NCE Media, Connect Vest, Bergen Sentrum AS og flerelegger nå opp til et kompetanseløft for bedrifter på Vestlandet. Vi har som visjon å hjelpe styrer, bedriftsledere, mellomledere og kommersielle fagområder i Vestlands-bedrifter til å bedre kunne forstå og utnytte mulighetene og potensialet som ligger fremfor føttene til de aller fleste.
Les mer og meld deg på her!