Nærmere om NHOs Holdningstracker
NHO skal ved politisk påvirkning, gjennomslag i forhandlinger og attraktive medlemstjenester bidra til lønnsomhet i medlemsbedriftene. Som en organisasjon er vi helt avhengig av et godt omdømme og tillit for å skape forståelse, tilføre kunnskap og ha politikernes vilje til å gjennomføre tiltak som bedrer næringslivets rammevilkår.
Vi trenger flere velgere som forstår næringslivets verdi for velferdsstaten, og vi trenger flere politikere til å skjønne at de trenger oss. En del av svaret på dette er å øke omdømme og tillit hos disse gruppene.
NHO måler hver måned folk flest sine holdninger til næringslivet, NHO og utvalgte politiske tema. Undersøkelsen gjennomføres av Ipsos. Hver runde har cirka 1000 intervju i et landsrepresentativt utvalg av Norges befolkning 18 år+.
På denne siden viser vi resultatene både på totalnivå og innenfor utvalgte grupper, som alder, bosted og partitilhørighet. Visningen for bosted og partitilhørighet er et snitt av resultatene for siste kvartal/siste 3 måneder. Dette er gjort for å sikre nok intervju per gruppe.